JIKA HARI INI HARI TERAKHIRKU

JIKA HARI INI HARI TERAKHIR KU 😭

Tadi pagi baca mengenai Qanaah iaitu rasa rela dan menerima atas hasil yang cukup untuk nya. "Qannah itu lebih dituntut buatmu isteri" hasil tulisan sis Fazrena Kamal, menyentuh hati saya.

Mungkin atas dasar selalu rasa tidak cukup, hidup kadang kala tak tenteram. Kononnya niat membantu suami? Suami redha tak? Atau sebenarnya kamu gunakan wang extra untuk diri sendiri? Paaaaang. Tertampar. Sakit.

Semalam, digerakkan mata untuk baca kisah seorang rakan maya. Suami baru meninggal awal Oktober ketika ke tempat kerja, ada diupload satu gambar makanan dengan caption 'Alhamdulillah, suami kenyang hasil tangannya' rupanya santapam terakhir. Meninggalkan isteri bersama anak di dalam kandungan yang ditunggu bertahun-tahun. Paaaang. Tertampar lagi. Sakit.

Nikmat apa lagi yang tidak disyukuri?

Anak ada. Sepasang soleh dan solehah.

Suami ada. Tidak bermain kayu tiga.

Keluarga ada. Sangat menyayangi saya.

Sahabat handai ada. Peneman di kala sunyi.

Alhamdulillah.

Jadi apa kebaikan telah saya lakukan sebenarnya?

Berniaga sambilan untuk membantu keluarga? Apa yang dibantu? Puas berfikir..

Okay, stok Mary Jardin ada sikit. Saya akan jual untuk duit untungnya digunakan membeli perabot rumah. Saya BOLEH membantu keluarga. 😊

Saya akan beli sejadah Naelofar seperti di gambar sebanyak 10 helai. Saya BOLEH membantu peniaga sejadah. 😊

Saya akan jual Basic Set Mary Jardin dengan free gift sejadah Naelofar. Saya BOLEH membantu pembeli membuat penjimatan beli Mary Jardin dapat free gift bernilai RM63. 😊

Dan anda yang beli BOLEH membantu kami semua dan diri sendiri juga atas pahala membantu kami 😁

Saya akan lakukan itu HARI INI kerana seolah-olah hari ini hari terakhirku.

Saya BOLEH bantu diri sendiri menambahkan pahala apabila sejadah digunakan untuk mengadap Yang Esa. InsyaAllah Alhamdulillah 😊

Saya akan pastikan impian HARI TERAKHIRKU di bulan Oktober 2017 ini terlaksana.

So, 10 order #BasicSetMaryJardin akan disertakan #sejadahnaelofar dan penghantaran atau COD pada hari Khamis ke atas sebab tunggu stok sejadah.

This is REAL. I feel so empty. Kosong.

Jadi rasa ingin memberi. Dengan apa yang ada di tangan. 🤗

Kalau anda rasa tak perlu, mohon share pada kawan-kawan mana tau ada yang memang mencari Mary Jardin~ Terima kasih.

Tips hari ini : memberi untuk lebih menerima

Jazakumullahu khairan kathira.

❤️
maryam jamilah
#mamaJ #TheBlossoMama
Founder of #mJovial
Fb : @maryam Jamilah
Rumah on9 : www.mjovial.com
#SLClasse #SLclasse31okt #MaryJardinPromo #MaryJardin #MaryJardinSelayang #MaryJardinAmpang #MaryJardinPetalingJaya #MaryJardinKepong #MaryJardinBatuCaves #MaryJardinSerendah #MaryJardinGombak